STYRKETRÄNING

Styrketräning & Behovsanalys

Styrketräning är viktig för att stärka kroppen, men det är viktigt att göra på rätt sätt för att förhindra skador, inflammationer etc. Det ska ju vara kul att träna! 🙂 

Innan vi påbörjar PT perioden gör vi alltid en noggrann behovsanalys där vi går igenom dina nuvarande motions- och träningsvanor och eventuell skadehistorik.

Du får fylla vilka träningsdagar du planerar kunna träna så vi vet exakt hur vi ska lägga upp och periodisera din träning under kommande PT-perioden.

Styrketräning & Målsättning

Är ditt mål att öka volym och muskelmassa kommer vi lägga fokus på hypertrofi (volymträning) som innefattar många set och kortare vila för att stressa muskelfibrerna maximalt.

Är ditt mål att minska fettprocenten och framhäva definitioner kommer fokus ligga mer åt högintensiva träningspass, samt HIIT intervaller.

Önskar du träna hemifrån är Tabata Cirkelträning en väldigt bra träningsform för att ta ut kroppen maximalt utan behov av träningsredskap

Uppföljning och Coachning

Motivation och fokus kommer vara de två absolut viktigaste faktorerna för att du lyckas nå din drömkropp. För att säkerställa att dina resultat utvecklas åt rätt håll under hela perioden kommer coachning och uppföljningen extremt viktig för att hålla fokuset uppe med både kost och träningen.

Varje vecka rapporterar du dina mått & vikt till din tränare, samt berättar hur din vecka varit så vi har full koll på dina resultat och utveckling. Vi ger dig återkoppling och feedback så du håller motivationen och fokus på topp under hela PT perioden!

Play Video

Är PT Online För Dig?​

Intresserad? Frågor eller funderingar? Hör av dig så kikar vi närmare på dina förutsättningar och svarar på frågor :)

PT PLATINUM

PT STARTKIT

Måttband + Måttvåg + Shaker (395 kr)

PT PREMIUM

PT BAS