STYRKETRÄNING

Behovsanalys

Innan vi påbörjar PT perioden gör vi alltid en noggrann behovsanalys där vi går igenom dina nuvarande motions- och träningsvanor och eventuell skadehistorik.

Du får fylla vilka träningsdagar du planerar kunna träna så vi vet exakt hur vi ska lägga upp och periodisera din träning under kommanade månaderna

Målsättning

Är ditt mål att öka volym och lean muskelmassa kommer vi lägga fokus på hypertrofi (volymträning) som innefattar många set och kortare vila för att stressa muskelfibrerna maximalt

Är ditt mål att tona kroppen, minska fettprocenten och framhäva definitioner ska fokus ligga mer åt högintensiva träningspass, samt HIIT intervaller

Önskar du träna hemifrån är Tabata Cirkelträning en väldigt bra träningsform för att ta ut kroppen maximalt utan behov av träningsredskap

Uppföljning och Coachning

Motivation och fokus kommer vara de två absolut viktigaste faktorerna för att du lyckas nå din drömkropp. För att säkerhetsställa att dina resultat utvecklas åt rätt håll under hela perioden kommer coachning och uppföljningen extremt viktig för att hålla fokuset uppe med både kost och träningen Varje vecka rapporterar du dina mått & vikt till din tränare, samt berättar hur din vecka varit så vi har full koll på dina resultat och utveckling. Vi ger dig återkoppling och feedback så du håller motivationen och fokus på topp under hela PT perioden!

Vill du ha hjälp med kost och träning?

Kom i form med oss

Inspireras, gilla, dela, prenumerera: