Näringsrik snabbmat

Blogg / spoons / Permalink / 1

 
Snabbmat är förknippat med onyttigt och ohälsosamt, (ex mcdonalds, sibylla, pizza). Men det behöver absolut inte vara så. Jag har precis provsmakat och kikat lite närmare på fyra olika grytor från Spoons som lagas i kök för hand.

Jag kan säga att jag blev glatt överraskad över grytorna som Spoons har lyckats kombinera hälsokost med god smak som dessutom är färdiglagade som bara värms upp och ät!  Mättande grytor med bra protein och lågt kaloriinnehåll, funkar väldigt bra ex vid diet som lättare lunch eller mellanmål vilket passar mig riktigt bra just nu när jag inte hinner laga mat hemma varje dag. 

Näringsinnehåll
Marockansk Hariragryta: 384kcal, protein 28g, kolhydrater 47g, fett 8,7g
Italiensk gryta: 240kcal, protein 17,5g, kolhydrater 22g, fett 6g
Fransk Lantgryta: 260kcal, protein 12,5g, kolhydrater 40g, fett 4,3g
Asiatisk Linsgryta: 372kcal, protein 17,5g, kolhydrater 34g, fett 15,6g

Ett tips är att använda spisen och värma upp maten på medeltemperatur i några minuter istället för mikron för att minimera näringsförlusten som annars normalt sker vid uppvärmning av livsmedel.

Prova gärna och återkom med feedback vad ni tyckte om sopporna och grytorna :)
Hemsida: Smakaspons.se

Intervju ang kosttillskott i SvD

Blogg / artikel, kvinna i balans, svd / Permalink / 0
.
För några veckor sedan blev jag intervjuad utav Ofelia Graah-Hagelbäck som jobbar som frilansjournalist för bla SvD och tidningsmagasinet kvinna i balans där jag berättar min syn på kostillskott samt tar upp lite allmän fakta.

Texten var såklart begränad till ett max antal tecken men jag fick i alla fall med det viktigaste som man bör ha i åtanke när man använder sig utav kostillskott. Klicka för att förstora artikeln

 
 
Till top